Вчені виявили досить незвичну чорну діру / фото Event Horizon Telescope

Використовуючи космічний телескоп Hubble, який контролює NASA і Європейська космічна агенція, міжнародна команда астрономів виявила неочікуваний закручений диск матерії навколо чорної діри, яка розташована в центрі спіральної галактики NGC 3147. Вона розташована приблизно за 130 мільйонів світлових років від Землі.

Як пише Newsweek, тьмяні галактики на зразок NGC 3147 зазвичай містять не достатньо матерії, щоб навколо чорної діри в їхньому центрі утворювався диск, який поступово засмоктується в неї. Однак, диск, який виявили вчені, нагадує той, який зазвичай спостерігався у більших і активніших галактиках.

Читайте такожТелескоп Hubble зробив знімок крихітної галактики з "великим серцем"

Відео дня

«Це такого ж типу диск, який ми бачили в об’єктах, яскравіших в тисячу чи навіть 10 тисяч разів», - сказав астроном і автор дослідження Стефано Бірнчі.

«Прогнози сучасної моделі для слабких галактик, вочевидь, виявилися помилковими», - додав він.

Команда проаналізувала дані, зібрані телескопом Hubble про дану чорну діру, чия маса у 250 мільйонів разів перевищує масу Сонця. Вони виявили, що диск матерії навколо неї обертається зі швидкістю, яка дорівнює 10% швидкості світла.